תפריט נגישות

1 דקות קריאה

בניית מותג עם שפם קטן ומקל הליכה

29.10.24

בואו נדבר על המותג צ'ארלי צ'אפלין. יחפן חסר כל שהצחיק, ריגש, הוכיח, תמרן והרטיט לבבות בכל העולם. למה המותג? כי על המוצר צ'ארלי צ'פלין, יחפן חסר כל עם שפה מפוקפק ומקל הליכה עקום, אין הרבה מה להגיד.

בניית מותגים בעלי אישיות

אם נמשיך את המשל על צ'ארלי צ'פלין, הרי שתכונות האופי המיוחדות שלו, כמו תכונות האופי של הסובבים אותנו, הם אלה שגרמו לנו להתחבר אליו ואליהם. עם ריבוי ערוצי התקשורת, עם סביבה דינאמית שמשתנה מהר, מותג עם אישיות מבין איך לדבר עם לקוחות, ספקים, עובדים וכל בעל עניין. יש לו זהות ושפה, יש לו צורת התבטאות, וכל תכונת אופי בסקאלה חכם-מטופש, בוגר-שטותניק, מתנשא-עממי, חולמני-מציאותי וכולי.

בניית מותג או מיתוג

צ'ארלי צ'פלין זכה לתהילה שלו בזכות העקביות המהפנטת. סרט אחר סרט הוא נקלע לסיטואציות משוגעות ומשמר את האופי שלו אל מול הסיטואציות שהעולם מזמן לו. האופי, אך לא פחות חשוב, העיקביות, הם שחקקו את הדמות שלו בלבבות מיליוני הצופים.
חשיבה ארוכת טווח עומדת בדיוק מעברו השני של המושג מיתוג – תהליך חד פעמי, קצר טווח שבסופו מתקבל סלוגן חברה, לוגו, צבעוניות, ניירת וחתימת מייל. בניית מותג מדברת על אלה, אבל גם על מערכת יחסים וההבנה שמותג יוצר אפקט, משתנה ומתקשר עם העולם בכל יום.

אופי חוצה פלטפורמות

כשיש למותג אופי ברור ומוגדר החברה יודעת איזה מתנה היא תעניק ללקוחות שלה (ראו תכונות אופי), איזה כנס מקורי הם יכולים לעשות בהתאם לערכים, איזה מסר וטון פרסומי מתאימים לעלונים, איך לענות למישהו במדיה החברתית, איך לדבר בשיחת המכירה ואיזה חוויה יעביר האתר.

לכל צ'ארלי צ'פלין, ג'יימס בונד, סופרמן, החבר הכי טוב שלכם יש יתרונות, חולשות, תכונות, אופי ומרכיבי אישיות שונים. אלה הם הדברים שמחברים אותנו אליהם. למה שלחברה שלכם לא יהיו את כל התכונות שמחברות אליהם לקוחות? אתם מוזמנים להתחיל ולגדל את המותגים שלכם ככה.

למי קראתם בלוג?