תפריט נגישות

2 דקות קריאה

הומור במיקרו קופי

29.10.24

מה כל כך מצחיק בממשק שלך?

 

מה כל כך מצחיק בממשק שלך?

אין לנו ציפייה  שהבנקאי שלנו יצחיק אותנו. אנחנו גם לא נשב לבירה עם המתדלק בתחנת הדלק.
אז למה בממשקים כולם רוצים להיות החברים השנונים האלה, שכיף איתם במסיבות והם בכלל ה-BFF שתמיד חיפשנו? 

הומור במיקרו קופי זה הליכה על חבל דק. מאוד. כי העבודה שלנו היא קודם כל לעזור למשתמשים להבין מה לעשות. מצד שני, הומור הופך את הממשק לאנושי ועוזר להעביר בכיף תהליכים שגרתיים כמו הרשמה לאפליקציה, הזמנת כרטיסים או פתיחת חשבון בנק. הקטע הוא לדעת מתי בדיוק הוא מתאים למותג שלכם ומה בדיוק מה הוא בא לשרת. זה יכול להיות להקליל תהליכים טכניים, ליצור בידול או לפעמים סתם להצחיק באיזו הודעת שגיאה, אבל מה, כמו כל בדיחה לא טובה – אם זה יגיע בתזמון הלא נכון או שהמתמשים לא יבינו למה אתם מתכוונים, אנשים לא יחזרו לממשק שלכם. בואו, אתם לא באמת רוצים שנינויות כשאתם מזמינים תור לרופאה. בסוף, הומור עובד על טיימינג מוצלח וסיטואציה שקל להזדהות איתה. ומה שנכון לכל קומדיה, נכון גם לכל ממשק.

להקליל נושאים כבדים

פנסיות, ביטוחים ושירותי בריאות הם לא בדיוק החומרים מהם עשויה קומדיה, אבל גם שם יש מקום להומור שנותן טאץ' אנושי לבירוקרטיה.

הראל פנסיה

MAX ביטוח רכב

הומור כבידול

כולנו תדלקנו, כולנו הזמנו טיסות או חופשות. לא כולנו עשינו את זה עם אפליקציות שדואגות שתיהנו מהתהליכים האלה. 

Yellow

מרגע ההרשמה, אפליקציית Yellow אומרת לכם שאתם לא באים לתחנת דלק, אתם באים לפגוש חבר.

Virgin Atlantic

הזמנת טיסה זה שילוב בלתי אפשרי בין התרגשות גדולה לבירוקרטיה מבאסת. לא כאן. 

זה לא לבחור יעד, זה לבחור אווירה, זה לא לבחור מושב, זה לבחור את מה שטוב לתחת. אבל פה עולה גם שאלה – הייתם נהנים מההומור הזה אם הייתם מזמינים טיסה כל שבוע?

למצוא את ההומור בקושי

חשבונית ירוקה ו-iCount מבינים את הקשיים של הקהל שלהם  ומביאים הומור שגם פוגש את הנקודות הכואבות שלהם וגם מעודד אותם להצליח בדרך שלהם לעצמאות.

הומור שמגלה אמפתיה

רובנו עושים פעולות בממשקים לבד ואם יש בעיה או תקלה, אנחנו צריכים להתמודד איתה בעצמנו. 

הפאנץ' הנכון ברגע עוזר להבין שהממשק רואה אותנו ולהוריד את הבאסה מזה שאין כרטיסים או שהעמוד לא זמין.

 

ככה עשו את זה בפילהרמונית

בפיקסאר  הלכו על רגשות

 ב-MAX יודעים שכולם שוכחים לפעמים

וגוגל מתחברים לסיפור שכולם מכירים

בקיצור, ההומור בממשקים לא חייב להיות קורע מצחוק, זה לא סטנד אפ, לא ערב בנות ולא ערב בירות עם החבר'ה, אבל אם המשתמשים שלכם הצליחו לעשות את מה שהם רצו ועל הדרך גם חייכו פעם או פעמיים, אז וואלה, פצחתם את האטום של המיקרו קופי.

 

 

 

 

 

 

 

למי קראתם בלוג?