קול, מוש, ריז או שלאגר - מה עושים כשדור אלפא מגיע לממשק שלכם
קול, מוש, ריז או שלאגר – מה עושים כשדור אלפא מגיע לממשק שלכם
אם כבר עברתם עשור או שניים בחיים בטח ראיתם כמה פעמים איך מילים חדשות נכנסות לשפה ואז ומושלכות הצידה כמו בגדים שלא תעזו ללבוש אפילו למסיבת אייטיז. מה שפעם היה גזעי/שלאגר/ מדליק נהיה די מהר מעייף שחבל סקיבידי על הזמן.
אז מה קדם למה – שפת המותג או שפת הלקוחות?
כל עניין הגילנות בממשק הוא שאלה גדולה. כל דור שולט טוב יותר בטכנולוגיה, כבר לא צריך שיסבירו לו כל שלב ובגדול, הוא סומך על המוצר שיזרום אל הפעולה שהוא רוצה. תחשבו כמה מהר אתם מסיימים צ'ק אאוט של קניית בגדים או השכרה של מכונית, ואפילו פעולות יותר רגישות כמו העברת כספים או אפילו פתיחת חשבון בנק.
מותגים תמיד ירצו להיות מעודכנים, אבל מה שמתאים לאינסטה או לטיק טוק לא תמיד יעבוד בממשק, ויש לזה הרבה סיבות טובות. הוא לא מתאים כי משתמשים באו לבצע פעולה ולא לצרוך תוכן, הם לא בהכרח נמצאים במוד "הגנבה", אלא לפעמים עומדים בתור לקופה ורוצים להוריד קופון או אפילו נמצאים בשדה ורוצים להזמין כרטיס. ולרוב, מוצר שלך יפנה לקהלים רחבים יותר ששפה מגניבה אבל אולי לא ברורה תפספס.
נתחיל מהקל
יש מותגים שנטו פונים לצעירים. ההבדלים בין דלתא ל-Fix מספרים את הסיפור הזה יפה. מותג אחד פונה למשפחות, אחר פונה לקהל צעיר וככה נראים הבאנרים שלהם:
דלתא
FIX
וככה נראית רשימת המועדפים בדלתא:
וב-FIX
כמה טריקים שיצעירו את המותג שלכם
נייס, פרפקט, ומילים בלועזית שעשו עלייה תמיד מוסיפים קיק עדכני.
זו לא המילה, זה הסיפור
אז מילים באות והולכות אבל מותגים רוצים להישאר לאורך זמן, לבנות קהל נאמן שיעדיף אותם על פני המתחרים. בגלל זה, לפעמים שווה לחשוב לא רק על המילה הנכונה, אלא על הסיפור הנכון. להבין מה הלקוחות מצפים לשמוע מאיתנו. הרבה מאוד מהמותגים בשנים האחרונות הבינו שהלקוחות, בעיקר מילניאלז ודור Z, רוצים שידברו איתם על ערכים והם שינו את הדיבור (והפעילות) שלהם לנושאים משמעותיים ורלוונטים כמו דימוי גוף, שוויון, קיימות והתחממות גלובלית.
תראו למשל מה עשו בלגו:
או בפטגוניה, שהכניסו את האקטיביזם והשינוי החברתי גבוה לראש העמוד:
כשמבינים את הסיפור, הרבה יותר קל למצוא את המילים. לא משנה לאיזה דור פונים.
ומה עם אימוג'י? 🤔
ברור שזה כבר חלק מהכתיבה שלנו והם מחליפים מילים או עוזרים לדייק את הטון שלנו אבל לא כל אימוג'י מעביר לכל לקוח את מה שאנחנו חושבים שהוא מעביר. מה שעובר בקבוצות של חברים ומשפחה לא בטוח שיעבור את הקהל שלכם. כי מעבר לכישורים היצירתיים שלנו, מיקרו קופי טוב הוא מיקרו קופי שעוזר למשתמשים לעשות בקלות את מה שהם רוצים. ואם אימוג'י אחד לא במקום מפריע להם, אז 😟